fbpx

Trasy dla rodzin

Nie zawsze mamy ochotę wylewać z siebie siódme poty na spacerze w górach. Nie zawsze mamy możliwość. Zdarzają się dni umiarkowanego lenia- kiedy chcemy się poruszać…ale tylko trochę:). A jak do tego dochodzi nam słodki ciężar dziecięcego wózka czy nosidełka… tak, to sprawa już się komplikuje. Na takie dni i takie sytuacje wrzucam kilka niedługich i nie wymagających tras dogodnych dla rodzin z dziećmi:).

Ścieżka Pod Reglami, Pieszyce- Bielawa

Czas drogi: 1h
Długość trasy: 4 km

Wędrówkę rozpoczynamy przy ulicy Lipowej 10 w Pieszycach. Po lewej stronie ulicy, przy skraju lasu wchodzimy dość ostrym podejściem na ścieżkę. Ale, ale! Jest to jedyne ostre podejście na trasie. Później idziemy już prawie płaską, szeroką ścieżką, po lewej stronie mamy piękny widok na Pieszyce i Dzierżoniów. Trasa łagodna, idzie się przyjemnie w cieniu drzew, mijając pastwiska z krowami (po wiejsku). Po około 40 minutach wędrówki, jeśli jesteście wprawionymi piechurami (po godzinie, jeśli nie) docieramy do Leśniczówki w Bielawie, z której tylko kilka kroków dzieli nas od Jeziora Bielawskiego. Trasę polecam szczególnie dla rodziny z małymi dziećmi, bo bez problemu damy na niej radę wózkiem miejskim:). Droga należy też do tras MTB.

Pod Reglami, Pieszyce

Leśniczówka Lasocin

Czas drogi: 15 minut
Długość trasy: 1,2 km

Lasocin to malutka, urokliwa wioska, skupiona głównie na usługach agro. To też idealne miejsce na popołudniowy, powolny spacer. Na samym początku wioski mamy duży szutrowy parking, należący do restauracji Cicha Woda. To dobre miejsce, żeby zacząć nasz spacer. Idziemy w górę wioski, początkowo drogą asfaltową i mijamy urokliwe górskie domki, oraz Pasiekę pod Wielką Sową, gdzie możemy kupić lokalnie wytwarzane miody (w tym miód z propolisem, o którego magicznych właściwościach opowiadam Ci TUTAJ). Po przejściu około 2/3 trasy droga zmienia się z asfaltowej w szutrową, i otacza nas gęsty las. Droga jest jednak szeroka i od tego momentu raczej płaska, więc nawet wycieczka z wózkiem dziecięcym nie jest wyzwaniem. Za punkt mety możemy sobie obrać starą leśniczówkę, ale gdybyśmy chcieli iść trasą dalej prosto to dotrzemy do Siedmiu Sówek, następnie możemy dojść do Kościoła Anioła Stróża w Kamionkach, to już jednak dłuższe wyprawy. Zalety tej mini trasy to z pewnością, oprócz niskiego poziomu jej trudności, wspaniałe widoki przy zchodzeniu w dół i gospodarstwo Cicha Woda, gdzie możemy zjeść świeżego pstrąga i podpatrzeć gospodarcze zwierzaki, jak świnki czy króliki.

Leśniczówka Lasocin

Cicha Woda, Lasocin

Ścieżka nad Jeziorem Lubachowskim, Zagórze Śląskie

Czas drogi: 30 minut
Długość trasy: 2,5 km

To bez wątpienia moja ulubiona trasa, bo łączy widok na góry i widok na wodę. Za punkt startowy obieramy sobie odrestaurowany Hotel Maria Antonia w Zagórzu i idziemy ścieżką w kierunku zapory. Trasa biegnie nad samym jeziorem, możemy z niej też podziwiać Zamek Grodno. Ścieżka jest przez to bardzo urokliwa i nie namęczymy się za bardzo, bo trasa jest płaska. Jednak nie jest dobrym pomysłem podróż tą ścieżką z wózkiem dziecięcym- choć płaska, jest dość wąska i kamienista. My, wybierając się tam z Misiakiem, wybraliśmy nosidełko:). Zalety trasy: punkt gastronomiczny (Hotel Maria Antonia- restauracja i bar przy jeziorze), atrakcje dla dzieci i dorosłych (rowery wodne, wycieczka łodzią, „tyrolka” i piękne widoki.

Jezioro Lubachowskie

Hotel Maria Antonia, Zagórze Śląskie

Kolonia Grodziszcze- Dolinka Piekielnicy

Długość trasy: 2,5 km

Czas drogi: 35 minut

Dolinka Piekielnicy

Trochę zapomniana część Gór Swoich. Przejeżdżając wioski jak Owiesno czy Grodziszcze mamy po lewej stronie widok na Góry Sowie. Skręcając w lewo przy Kościele Maksymiliana Kolbe wjedziemy na wąską, asfaltową drogę wśród pól, która zaprowadzi nas do Kolonii Grodziszcze. Mijając kilka posesji, dojeżdżamy do małego zbiornika retencyjnego, gdzie możemy rozpocząć nasz spacer. Wybieramy ścieżkę w lewym kierunku i idziemy trasą przypominającą wąwóz. Wrażenie to spotęgowane jest też przez majestatyczne iglaki. Spacerujemy wzdłuż potoku Piekielnica, po lewej stronie mamy szczyt o nazwie Świnka (o ile 643 metra to też szczyt😊). Trasa prowadzi w kierunku Przełęczy pod Szeroką, jednak dobrej ścieżki, której będzie się nam komfortowo spacerowało jest około 2,5 km. Później ścieżka robi się stroma i bagnista od potoku, a las ciemny i straszy (uhuu!!). Polecam trasę ze względu na jej niszowość (tłumów tu nie spotkamy) i piękne widoki już na etapie samego dojazdu.

1 Comment

• Man 18 września 2018 at 12:15 Reply

Czuję się, jakbym tam była.